Nu var det minsann längesen!

Just nu sitter jag på Linneas säng på Gotland och väntar på att syrran ska bli klar i duchen. Var längesen jag hade en dator i närheten så nu blir det en liten kort uppdatering.

I torsdags kom mor, far, syrran och mormor till mig i Halmstad och jag hade lagat till en älgmiddag som vi alla njöt av. Sen gick vi en sväng uppe på galgberget, var rätt dimmigt så man såg inte så mycket men det var skönt att komma ut lite. Jag åkte hem till vetis med mor och far och på kvällen blev jag bjuden på tacos hemma hos Becko! Mums vad gott det var och gud så kul det va att se lilla Alva igen. Hon växer så det knakar.

På fredagen drog vi ut till sommarstugan och satte igång med den stora vårstädningen. Det gick rätt fort för vi var så många. Eller 3 men ändå. Sen kom Linnea och vi grillade och spelade spel.

På lördagen var det sådär med vädret. Fick lite sol i ansiktet trots allt. Vi gick en snabb promenad runt kulla och sen sprang vi ner till sjön och hoppade i det 7 grader "varma" vattnet. Vi skrek så att om man stått på andra sidan sjön kunde man nog tro att vi blev mördade. På kvällen blev det grillning och lite vin.

På söndagen packade vi ihop och åkte in mot vetlanda. Vi duchade allesammans och jag var nog värst i håret för att jag hade inte duchat sen torsdagen. Väldigt frächt. Sen kom syrran och vi åkte till Kvillsfors för att få god mat av Bodil och fira hennes födelsedag. Sen gick vi en promenad och sen åkte vi till Oskarhamn för att därifrån ta båten till Gotland. Vi kom sent på kvällen, runt 1 så vi somnade direkt.

Igår började dagen rätt tidigt. Vi gjorde det mesta utav den kan man säga. Syrran och jag spatserade runt i Visby och njöt av det fina vädret. Vi åt lunch med Linnea på hennes skola och sen spatserade vi runt lite till. Satte oss på en uteservering och tog ett glas vin och sen gick vi hem. Linnea kom runt halv 4 och då åkte vi ut till hennes klätterväggar! Hehe. Hon är med i en klätterklubb så vi testade på. Det var sjukt sjukt kul och jag var uppe och nuddade taket 2 gånger. 2 olika svårighetsgrader. När jag skulle testa på det svåraste hade jag så mycket mjölksyra i armarna att jag bara föll ner! Hehe. Men nästa gång ska jag klara det med. Det var så sjukt kul alltså! På kvällen hade vi bokat bord på en italiensk restaurang och där åt vi riktigt god mat. Vi tog pasta och Linnea tog pizza. Gott gott gott! Sen gick vi och satte oss på en irländsk pub och spelade Kanasta! JAG VANN!! Hehe. Vi gick hem runt 23 så det var en helt perfekt kväll!

Idag ska vi käka lunch med Linnea igen och sen ska vi gå till någon glassbar nera vid hamnen som är en av de största i Sverige! Det du farsan;). Sen blir det hemfärd och mycket farande hit och dit! Längtar lite hem till Claes rätt mycket nu, har varit nästan hen vecka sen jag såg honom sist! Hehe. Nu ska jag hoppa in i duchen och frächa till mig lite. Sen drar vi till Visby igen:).

Ha en skön dag allesammans! En massa bilder på allt jag berättat om kommer när jag kommer hem!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0