Haha, kan inte sluta kolla på den där filmen!

  Den är så jäkla rolig alltså=) (filmen i förra inlägget om ni har missat den! SE DEN)

  Nu sitter vi och har lite fredagsmys. När jag kom hem visste jag inte vad jag skulle laga för mat. Vi hade snackat om fiskgratäng men det kändes inte som fredagsmys. Tacos åt vi igår men det var nästan så man gjorde det idag igen. Det fanns lite kvar men inte till oss båda för Claes hade käkat det idag. Jag hade lite sån där beslutsångest när jag kikade in i frysen. WHAT TO DO?! Men sen såg jag en fläskfile ligga där helt stel och kall. Jag tog ut den och en påse med klyftisar. Sen ångrade jag mig med klyftisarna för jag och Claes diskuterade igår att vi kanske skulle bli lite nyttigare. Eller han diskuterade att vi skulle äta bättre mat och jag snäste till och sa "då kan du laga maten". hehe. Jag tycker jag lagar bra mat, svensk husman med lite inslag av italien, thailand och lite andra länder då och då. Men men, jag tänkte, "hur ska jag göra detta nyttigare?". Jag la helt enkelt tillbaks klyftisarna och tänkte att bulgur är ju nyttigar. Sen hade vi ingen såndär självklar sås till så då tänkte jag, rödvinssky!! Hehe. Så måltiden bestod till slut av: Helstekt fläskytterfilé med bulgur, rödvinssky och broccoli. Och gud så sjukt gott det var! Ska jag berätta hur jag gjorde? Äh jag gör det i alla fall.

  Jag började med att steka fläskfilén med CaiPs vitlökskrydda, sen la jag den i folie och hällde på soja och rödvin som jag först hällt på stekpannan för att plocka upp alla kryddor. Sen tog jag två vitlöksklyftor och smorde in filén i. 
  Bulguren kokte jag som vanligt med en grönsaksbuljongtärning.
  Sen kokte jag en halv köttbuljong tärning i 2,5 dl vatten och hällde i ungefär 2 dl vin. Sen stekte jag en rödlök och hälde på mjöl i en annan gryta. Efter det hälde jag på rödvin och buljongblandningen i lökgrytan. (många grytor) Sen stog det och kokade i ca 10 min. Jag hällde på lite kalvfond och saften som blev från köttet. Detta blev ruggit mumsigt alltså. 

  Nu blir det nog en film snart. Vill se Så ska det låta sen med för nu har vi kikat på talang. Pontiak var med i talang idag. Jag gillar honom! Han är för go=)

  Måste lägga upp en favoritserie som går att se på Aftonbladet. Har pratat mycket om den på jobbet och varje avsnitt är 5 min. Handlar om kungafamiljen och Daniel Westling som är "SUPERPRINSEN". Enjoy och jag lovar ni kommer inte ångra er när ni sett det=) Favorit avsnittet är Nr. 5 när Zlatan tycker att kungen är nr 1! hehe=)













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0