Shit vad nära ögat!!

  Fy fan alltså! Jag sitter här och skakar för tillfället. Har inte hämtat mig riktigt än. När jag kom hem från jobbet ringde syrran och hon hade precis ätit kebabrulle och då blev jag också väldigt sugen på en kebabrulle. Vi hade inte bestämt vad vi skulle käka för något så vi bestämde oss för kebabrulle=). Jag skulle åka och hämta det och när jag gjort det skulle jag köra över järnvägen. Bomarna var nere och ett tåg hade åkt förbi. När bomarna åkte upp började jag åka utan att tänka på att det var rött ljus på bomarna. Dum i huvudet eller!! Och otur som jag hade stod det en polis på andra sidan järnvägen som vände om och åkte efter mig ända hem. Jag hade ju inte tänkt på vad jag hade gjort så jag gick igenom hela min körning. Vi körde ända hem till mig där han satte på blåljusen vid vår parkering. FAN FAN FAN FAN FAN tänkte jag. Varför händer alla saker alltid mig?!!! Jag har ju inget körkort än så jag var rädd att jag skulle få böter för det med. Men i alla fall, jag gick ut och pratade med honom och han var jätte trevlig. Jag fick blåsa, vilket jag inte har fått göra sen jag fick mitt körkort. Sen fick jag säga mitt personnr och mammas födelseår och hennes namn så kollade dom upp mig. Jag fanns där och det var inga problem att jag inte hade mitt körkort. Polisen sa att "Om jag hade varit en sån där polis polis potatisgris så hade du fått minst böter men nu släpper vi det här så får du ha en trevlig kväll, du vet vad du har gjort för fel och du gör inte om det!" Usch vad jag skakade efteråt. kunde knappt ta mig upp för trappan, men vilken snäll polis. Jag tänkte bara, nu blir det böterhelvete också. Eller jag hade till och med kunnat förlora körkortet. Fy fan vad hemskt det hade varit. Jag hade inte rest mig ur sängen på flera dagar om jag hade förlorat körkortet. Usch usch usch! Tack polismannen och gud för att det var en mycket snäll polisman!

  Idag har jag jobbat också och det har gått väldigt smidigt. Roligast idag var när jag fick ta sönder tårtfat som vi fått som var fel på i just den leveransen. Synd på så fina ljusfat men mycket kul att få ta sönder saker! 
  Nu är det fredagsmys på gång. Jag har laddat upp med en påse från hemmakväll dagen till ära. Ingen stor påse utan bara lite lakritsbitar. Det är dom som är godast=)

  Ha en trevlig kväll allesammans! Jag ska försöka koppla av efter min traumatiska upplevelse ikväll!

  Tjoflöjt

Kommentarer
Postat av: Becko

Nära skjuter ingen hare... :P

Det var en snäll polis du träffade, det kanske var för att det är fredag idag så han var på extra gott humör. =)



Hoppas vi hinner ses i helgen & du får hälsa grattis till din mor.



Kramkram

2010-03-19 @ 20:38:51
URL: http://denlillakotten.blogg.se/
Postat av: erutka

vilken tur du har! dels att det var en väldigt snäll polis men också för att det inte kom ett till tåg! då hade det blivit stina mos :( skönt iallafall att allt blev bra till slut :) jag hade gjort samma sak som su om mitt körkort hade rykt, hade nog varit super deppig í en evighet ;) pöss pöss

2010-03-21 @ 00:20:11
URL: http://erikanorberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0