Eurovision snart och jag laddar=) Kom ihåg vart ni hörde det först!

 Jag har lyssnat igenom alla bidragen och jag kör en liten sammanfattning här. Kom ihåg vart ni hörde det först och när ni sedan tittar på Eurovision kan ni checka av min lista. (För er som är lika stora schlagerfan som jag)

Albanien - Inget att säga. Tråkig låt. Trist tjej som sjunger.
Armenien - Töntig text men tjejen kan sjunga. Låten är skön men det låter som jag skrev texten när jag var 7 år.
Azebadjan - Ballad. Helt okej.
Belgien - En blandning mellan John Mayer och Gavin Degraw. Fin låt. Vackra ögon.
Bosnien - Trist, bara trist.
Bulgarien - Sjunger bra. Eurodisco. En låt man inte lägger märke till. Refrängen går: ååååååååh, åh, ååååååh.
Cypern - Ballad. Lite John Mayer här med fast mer åt schlager hållet. Helt okej.
Danmark - Här kommer en favorit men det är ju en svensk (G-sson) som skrivit låten. Mycket mycket bra.
Estland - Blandning mellan The Shins och Beatles. Tror inte mycket på denna låten.
Finland - FY FAN FY FAN FY FAN så dåligt!
Frankrike - Sommarplåga som Rap das armas förra sommaren. Kom igen katten det svänger ju.
Georgien - Tråkig ballad.
Grekland - Cool men tråkig. När ska Grekland göra en bra låt igen?
Holland - Holländskt dansband. What?!
Irland - Skräll, ytterligare en ballad. Tråkigt som vanligt.
Island - Det här är bra. Disco och jag tror på denna låten.
Israel - Kan ni inte sjunga på engelska för en gång skull. Ballad och trist.
Kroatien - Tre snygga tjejer. En ballad till. Helt okej fast rätt trist.
Lettland - Anna Book kopia. Tråkig låt.
Litauen - Haha. Ganska kul faktiskt. Men inte så bra. Det svänger lite grand.
Makedonien - Nej nej nej. Schlager men ni har inte lyckats.
Malta - Vackert men det rör mig lite i röven. En power ballad som inte lyckas nå ut ur rutan.
Moldavien - Disco. Men jag tror inte detta kommer bli en hitt.
Norge - Jag älskar älskar älskar denna låten. Heja Norge! Fasen så bra. Ryser över hela kroppen. Här är en powerballad som går hem.
Polen - Bottennapp. Fan så dåligt.
Portugal - Söt tjej. Tråkig låt.
Rumänien - Haha. Det här var ruskigt dåligt. Pinsamt.
Ryssland - Lär er engelska om ni ska sjunga på engelska. Nej, det här kommer ni inte långt med.
Schweiz - Nej nej nej. Gaydisco som inte är bra. Tråkigt.
Serbien - Andra generationen fast töntigare. Oj vilken fjänt.
Slovakien - Det här gillar jag. Gunget i låten är bra och hon är söt och sjunger bra.
Slovenien - Dansbandsrock. Haha. Det låter inte bra och det är det nte heller.
Spanien - Nehepp. Även detta är ett bottennapp. Inte ens lite trallvänlig.
Storbritannien - Söt kille med bra röst. Disco. Känns lite 90-tal och är rätt trist i refrängen.
Sverige - I år tror jag faktiskt på Sverige. Fast jag kan inte säga om vi vinner. Vi har en bra låt i alla fall.
Turkiet - Det svänger. Lite rockigt men ändå slätstruket. Nja. Helt okej.
Tyskland - Christer Björkmans favorit. Lite Lily Allen och det svänger. Gud ja. Det är bra.
Urkaina - Usch ja. De här var trist.
Vitryssland - Det händer ingenting och jag vet inte om dom kan sjunga. Tror inte det i verkligeheten.

  Ja, det där var alla bidragen. Jag tycker att över lag är det ett bra år och jag ser fram emot den stora finalen. Ska bli så spännande. Detta är mitt tips, lite tråkigt kanske eftersom de flesta jag tippat i topp fem är från norden.
1. Danmark
2. Norge
3. Tyskland
4. Island
5. Sverige

Haha. Detta kanske är önsketänkande men det är de fem bästa låtarna i alla fall.

  Sov så gott allesammans!

  Hej svejs


Kommentarer
Postat av: Lena Lövgren

Vilket jobb du har lagt ned på schlagerlistan! Skall bli kul att jämföra med vad jag tycker. Har du sökt upp alla låtarna på YouTube eller kan man hitta dom på någon särskild sida? Kram mor

2010-04-22 @ 23:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0