Irritation mot arbetförmedlingen... grrr

  Idag började jag min dag med att ringa till arbetsförmedlingen för att höra lite om Alfakassan och om jag kunde stämpla samtidigt som jag jobbade. Dom vet ingenting på arbetsförmedlingen. Dom har inte hjälpt mig nu när jag sökt jobb ett skit. Fattar inte rikitg vad arbetsförmedlingen är till för egentligen.
  Min irritation började först efter att jag fått blanketter, varit på möten och pratat med min handledare om att jag skulle söka alfakassa (alla hade sett mitt personnummer och visste att jag var under 20). Jag hade verkligen behövt det nu i vår, det går ju inte leva på noll och söka jobb, man behöver en inkomst någonstans ifrån. Som tur är har jag haft lite extratider på lagerhaus nu i vår men inte alls lika mycket som jag jobbade i höstas så jag fattar inte hur jag har klarat mig egentligen.
  I alla fall, när jag efter alla om och men hade fått ihop alla papper som jag behövde för att söka alfakassa, tog lång tid att fixa ihop alla anställningsbevis från alla jobb eftersom jag jobbat på 3 olika företag under året, så fick jag besked efter ca 2 och en halv månad att jag inte var berättigad till alfakassa eftersom jag inte fyllt 20 år. Gissa om jag blev förbannad och ledsen. När man varit på möte där det enda arbetsförmedlaren pratade om var alfakassa och alla som satt i rummet var under 20 år känner man sig rätt lurad. Jag gick i alla fall dit och klagade ganska rejält och den jag pratade med upptäckte att det inte funnits några uppgifter om det i det powerpointet dom hade på mötet. Nu när jag ringde och trodde att jag kunde får någon som helst hjälp hade hon jag pratade med ingen aning om hur det funkade. Vad gör du då på det jobbet du har? Det finns ingen som helst hjälp att få om man är under 20 år. Tanken är väl då att man måste bo hemma och leva på sina föräldrar om man inte har ett jobb. Jag säger inte att detta är fel, men jag valde att flytta och har fått leva väldigt fattigt i alla fall under våren. Kan bara tacka Claes för att han har funnits för mig under denna tiden. Jag hade absolut inte klarat mig själv. Hoppas att det vänder snart så att jag kan betala lite mer än räkningarna i vårt hushåll. Jag vet att det blir bättre till hösten nu i alla fall. Tur det! 
  Kan ju bara säga att det verkligen var en helvetes tid att ta studenten på. Jag har ju ändå haft ruskig tur att jag fått det jobbet jag har nu och jag trivs så himla bra. Längtar tills det drar igång på riktigt och det gör det snart!

 Idag har jag i alla fall jobbat en liten stund. Hann göra lite saker i alla fall. Om ni går in på lagerhaus så har jag gjort bordet med morsdag sakerna framme vid kassan, hehe! Så roligt nu när det börjar hända nya saker i butiken. Har fått ett helt nytt koncept som vi ska ha i butiken och det blir mycket ändringar vill jag lova! Ska bli så himla kul att se hur det blir när det är färdigt.

Efter jobbet gick vi och tränade Abs. Fy fasiken så varmt det var idag. Har varit riktig åskvärme idag i Halmstad så det var ruskigt hett att träna. Svetten bara rann. 

Nu ska jag titta på Berg flyttar in och sen blir det sova sova sova säng säng säng!

Ps. Kolla in min fina banankasse som är köpt på Lagerhaus. Har spanat in den länge och nu slog jag till. Hela 10 kronor kostade den! Ett annat ps är att Claes bakat negerbollar och jag hann inte ta kort innan de gick åt! hehe 


 


Sov gött! kramar


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

dom på arbetsförmedlingen är idioter, att man behöver högskoleutbildning kan jag inte förstå..! hehe jag har också en sån bananväska men har blivit ganska "mobbad" när jag har använt den :P kul att iallafall någon har samma smak ;) jag har semester v.30-32. Så jag är tillbaka vecka 34 igen :) jobbar du på lördag?? nu ska jag ut och grilla i regnet :) Kraaam*

2009-05-27 @ 19:03:43
Postat av: erika

hehe det var jag som skrev förra inlägget.. glömde det IGEN :P

2009-05-27 @ 19:04:39
URL: http://erikanorberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0