Onsdag, mina växter har börjat gro

I lördags fick jag ett litet ryck. Jag åkte bort till plantagen och köpte jord sen började jag så lite frön av gräslök, basilika och persilja. Och nu har något av de börjat växa lite. Jag ser lite grönt i en kruka i alla fall. Men jag glömde märka vad det va i krukorna så det blir spännande när det kommer upp. Det är roligt att se hur det växer!

Inatt väckte phoebe mig igen. Lustigt att det bara är jag som vaknar av det. Så kl halv 5 gick jag upp och sprutade lite vatten på henne. Sen gick jag och la mig igen. Det dröjde inte länge innan hon började skrika igen. men denna gången när jag sprutat vatten på henne blev hon tyst och va tyst fram till halv 10. Härligt! Det är ju så när man är arbetslös att man kan sova lite längre på morgonen. Men jag längtar tills jag börjar jobba på riktigt. Nu när jag vet att det kommer bli så till hösten kommer det gå mycket snabbare nu fram till sommaren. Nu behöver jag inte vara nervös för vad som kommer hända till hösten. Jag hade aldrig pallat va arbetslös i höst igen. Man klättrar på väggarna till slut. Sen är det inte kul att inte ha några pengar att ha kul för. Det enda mina pengar har gått till är räkningar. Trist.. men det blir bättre. Allt ordnar sig till slut.


Nu sitter jag i soffan och dricker kaffe och tittar på dr snugles. Så himla roligt. Ett av favoritprogrammen när jag va liten. Fast så bra sm jag tyckte det var då är det ju faktiskt inte idag! hehe..


Uppdaterar senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0