Nu är det kväll!

Idag vaknade jag runt halv 9, gick upp åt frukost och tog cykeln ner för att besöka doktorn. När jag kom runt hörnet vid åhlens i Halmstad och skulle svänga ut på vägen men väntade lite för att jag såg att en buss kom mötte jag en gubbe på trottoaren. Jag var inte nära att cykla på någon, inte honom heller, jag bara väntade på att bussen skulle åka förbi så att jag kunde rulla ut på vägen. Bussarna kör nämligen som idioter här och tar inte hänsyn till nåt som är ivägen. Dom ska bara fram helt enkelt. I alla fall så skriker gubben till åt mig, "Cykla inte på trottoaren för FAAAN" och så lyckas han få tag i min pakethållare i farten och drar till så att jag vinglar till med cykeln och är hur nära som helst att bli träffade av en förbirullande buss. En näradöden upplevelse har jag haft idag alltså. Jag fick kontroll på cykeln och vände och svor en ramsa åt gubben och cyklade vidare. Fan vad jag kokade. Vissa männsikor måste bara störa sig på saker. Vissa äldre männsikor har inget bättre för sig än att irritera sig på ungdomarna idag. Jag säger inte att alla är så här men fy fan vad jag blir irriterad på sånt här. Gubben kunde ha orsakat er ruskig olycka idag bara för att han hade en stor irritation uppbyggd inom sig mot alla ungdomar! Fy fan säger jag bara.

Nog om det. Runt ettsnåret Gick jag till jobbet och började min arbetsdag. Skulle jobbat till 16 men the boss hade sån grym huvudvärk så hon åkte hem och jag fick jobba till stängning. Hann med en hel del idag faktiskt. Fyllde på presentpapper (så mycket det gick), sen byggde jag om gardinhyllan. Så om någon är inne på Lagerhaus så är det mitt värk! hehe.

När jag kom hem hade min älskade älskling lagat jättegod mat till mig. Sen drog vi och slogs lite på boxen och nu sitte jag här i soffan och kollar på boston tea party och är helt slut i hela kroppen! Hur gött som helst!

Det var min dag idag den 25/5 2009! Jag lever och det är jag glad för!

Sov så gott alla glada!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Simon.R

Vilken gubbjävel alltså...tror nästan jag hade delat ut en högerkrok i de läget:P Bra jobbat med bloggen än så länge=)Ses/Simon

2009-05-25 @ 23:59:19
Postat av: Anonym

typiskt gammla gubbar! det är som dom typerna som är med på grannfejden, de har inget bättre för sig än att klaga. Kul att det gick bra på jobbet iallafall, gott med lite extra tider och nytt i butiken :) hur gick det hos doktorn? fick du något svar? kraam*

2009-05-26 @ 11:52:43
Postat av: erika

det var jag som skrev det anonyma inlägget :P

2009-05-26 @ 11:53:47
URL: http://erikanorberg.blogg.se/
Postat av: Becko

Oj oj oj... Herregud vilken gubbjävel rent ut sagt.. En del ska verkligen leka poliser alltså..

Men vilken tur att det gick bra iallafall =)

Ska bli så roligt att du kommer hem nu till helgen :D Får du se vår nya lägenhet också :D



Kram på dej

2009-05-26 @ 22:10:00
URL: http://denlillakotten.blogg se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0