Måndag, lite shopping

  Idag har varit en lugn dag. Jag vaknade dock vid halv 6 av katten, sen la jag mig i soffan och läste tidningen som mamma och pappa glömde kvar igår. Vilken lyx det är med en tidning i handen nu för tiden. När jag bodde hemma fanns det alltid ett färskt aftoblad hemma varje dag. Nu läser jag bara tidningen på internet. Det man missar då är dom härliga bilagorna och alla roliga artiklar om allt möjligt. Lite kändis gossip och sånt kul.
  Jag läste en artikel i aftonbladet söndag som handlade om en kvinna som kommit in i klimakteriet när hon var 30 år och hon kunde inte få barn utan att få hjälp av donerade ägg. Det var så himla lång kö och hon blev bara äldre och äldre. Hon och hennes man ville inget hellre än att få barn. Det enda sättet dom skulle komma före i kön var om någon vän eller någon dom kände donerade ett ägg, men hur frågar man någon något sånt. Man får sig en liten tankeställare. Jag själv skulle kunna tänka mig att donera ett ägg om jag visste att det kom till sådana föräldrar. Föräldrar som inte gör annat än att längta efter barn. Om man kan hjälpa någon att bli lycklig är det verkligen värt det. Lite djupt snack=)

  Idag i alla fall, åkte jag ut till Eurostop och använde mitt presentkort på Intersport och köpte ett par träningsbyxor. Det behövdes verkligen!! Sen gick jag till Pölsemannen och åt en korv. Älskar pölse, det är mumma. Sen gick jag till systemet och köpte en Baccardi Brezer melon.. Det är min favorit så den fick ta min systemetoskuld! Hon i kassan sa grattis till mig och skrattade lite. 

  Tyvärr fick jag tacka nej till resan upp till sthlm som Janne och kaj hade bjudit med mig på. Ekonomin går verkligen inte ihop sig riktigt. Så jag fick tänka klokt och ekonomiskt. Hade så gärna sett hur de båda Fridorna hade det där uppe. Men man får ha roligt till hösten istället och åka och hälsa på dom då när jag har en inkomst! =) Man får tänka så nu när det är tufft, det blir bättre och det är himla skönt det!

  Ikväll ska jag testa mina nya byxor och träna Box med Claes, ska spöa skiten ur honom! haha. 

  Hej hopp gummi s****p!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0