Torsdag i småland

 Idag vaknade jag lika tidigt som jag gjort alla morgonar här hemma (runt 7). Mor och far lever som fan i huset så man kan ju inte somna om precis. Låter som en jordbävning när dom drar igång. Dom skyller på att dom inte är vana att ha andra människor i huset längre. Godtar bara nästan den ursäkten=). Imorgon tror jag att jag får sova ut lite längre i alla fall. Päronen är nämligen lediga. We´ll se!

  Jag åkte iallafall ner till stan där jag mötte Sophie och vandrade runt lite. Gick på systemet och köpte ut åt min far och köpte ett halsband till Phoebe. Inte på systemet dock! hehe. Sophie hittade ett par sjukt snygga leggingsjeans på JC, mycket avis. När jag får pengar kanske jag härmas lite.

  Jag styrde sedan kosan mot Helges och handlade lite smågrejor, lämnade varorna hemma och åkte sedan tillbaka till stan där jag mötte upp lite gammla klasskompisar! Oj vad kul det var att träffa alla igen. Eller det va ju inte alla, men det va dom man umgicks mest med i slutet av trean. Vi käkade på Chili Thai, det smakade utsökt, och pratade massa gammla minnen och skvallrade lite om folk. Alltid kul när man inte bor här längre att höra om folk och vad dom gör nu för tiden. Efter vi käkat gick vi lite slött på stan och kollade lite. Sen åkte jag hem och satte mig i soffan och där har jag suttit resten av kvällen. Helt slut idag!

  Vädret suger här i Vetlanda för tillfället. Det har varit riktigt höstväder idag, kallt och blåsigt med lite inslag av regn då och då så nu har jag fått planera om vad jag ska ha på mig på lördag när vi ska på student i Eksjö. Claes får ta med sig lite kläder helt enkelt. Funderade på min Helly hansen fiberpäls där ett tag men sen kom jag på att det kanske inte passade in riktigt på en student. Får se hur det blir med det där!

 Nu ska jag sova en skvätt!
God natt alla glada!

Auf Wiedersehn eller hur det stavas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0