Nu var det längesen! hehe

Oj oj, nu har jag inte uppdaterat på länge. Har faktiskt inte varit inne på internet sen jag kom hem i fredags. Så nu ska jag göra en liten sammanfattning av hur det har varit här hemma än så länge!

Fredag: Jag lämnade Claes, Phoebe och lägenheten runt 12 i fredags. Sedan åkte jag tåg mot Vetlanda, kändes som att tågresan tog en evighet. Jag kom hem och pappa hämtade mig på stationen. På kvällen träffade jag Becko och Sofie och fick se hennes nya lya! Robin och hans pappa höll på att måla om så vi tjejer stod bara och tittade på och snackade lite skit! hehe.

Lördag: Kajsa kom till mig på morgonen och vi satte oss ute i det sköna vädret. Sophie dök upp efter ett tag och vi satt och myste i solen. Sedan runt 2 tiden styrde vi kosan mot östanå och balen 2009. Det var så sjukt varmt, som tur var hade vi inhandlat lite dricka, annars hade man nog svimmat skulle jag tro. Vi orkade inte stanna så länge men alla klänningar vi såg var så himla fina. Lägger upp lite bilder senare på de balpar jag tog kort på. Glömde nämligen min sladd till kameran så jag kan inte lägga in bilderna i datorn!=) Men det kommer så småningom. Efter balen körde Sophie mig till Jannice! Haha. Jag måste fått ett stor hjärnsläpp när jag sa vart Janne bodde för hon körde mig till hennes mamma, Jannice har ju flyttat till Bäckseda för ganske längesen och jag har varit där en gång men min hjärna kopplade inte riktigt just då. Kajsa fick i alla fall komma och hämta mig där och vi åkte vidare till Kvantum för att handla korv. (blev rätt mycket korv)! haha. Sen på kvällen körde jag mina vänner till Ekbacken och avslutade min kväll i Torpet. En liten kort sammanfattning!

Söndag: Jag vaknade upp i torpet till ett underbart solsken och en härlig dag. Sophie kom efter ett tag och vi bara njöt av det vackra vädret. Det var ju mors dag i söndags så farmor och min faster och farbror Jan och Bodil dök upp med fika! Mums vilken god paj Bodil hade bakat. Sedan körde jag hem farmor till sig och vi satt och pratade massor i bilen! Var så himla kul att prata med farmor nu. Kändes så bra! Jag mötte Sophie i Kvillsfors efter jag släppt av farmor och fick se hennes bikupor! Hon har nämligen börjat odla honung eller vad man säger. Hur fint som helst var det i alla fall, och coolt! hehe. Skulle egentligen fått se Marias katter där med men det var inte en katt så långt ögat kunde nå.

Måndag: Åkte ut till torpet än en gång. Oj så solen stekte idag! Jag var redan bränd som ni vet, men jag smörjde hela kroppen med solskyddsfaktor 30 så jag klarade mig ganska bra. Kajsa och Jannice dök också upp och vi hade en helt underbar dag i solskenet. På eftermiddagen kom Sophies kille Thomas med sin båt och vi åkte ring länge! Fan vad roligt det var. Mina mungipor satt uppe vid öronen och hela munnen var fyld med vatten när jag hade åkte. Kunde inte sluta skratta! haha. Vi åkte återigen förbi Kvill på vägen hem, men katterna syntes inte till idag heller. Får se om jag får ett nytt försökt innan jag åker hem. Fick se dom på bild i alla fall! hehe

Tisdag: Kajsa kom till mig på morgonen och vi drog till Jannice i Bäckseda den här gången! hehe. Vi hade  med oss lited fikabröd och drack kaffe i solskenet! Efter det åkte vi till Erikshjälpen och mötte Emma som skulle köpa fotöljer. Men det fanns inget där så dom åkte vidare och letade medans jag åkte hem och åt. Sen plockade dom upp mig och vi tänkte åka till torpet igen, men molnen på himlen såg oroväckande mörka ut så vi stannade i Ekekull. Där spelade vi spel och tittade på I en anna del av Köping medans det åskade och blixtrade utanför. Jag gillar verkligen inte åska! Är livrädd.

Onsdag: Idag har jag egentligen inga planer. Pratade med Becko precis så jag ska nog dra till henne en stund och slappa i soffan. Utanför fönstret spöregnar det idag trots att solen skiner. Konstigt väder det är i småland, annat vet jag Halmstad, där skiner solen jämt! haha. Längtar efter Claes nu. Känns konstigt att va ifrån varandra när man träffas varje dag annars. Ska bli kul när han kommer på fredag. Saknar faktiskt Phoebe med, trots att hon kan vara väldigt jobbig ibland eller jämt, men hon har sina stunder hon med!

Ska försöka vara bättre på att uppdatera nu i veckan så att inte inläggen blir så här långa! haha.

Ha det kanon nu!!

Stor KRAM!!

Kommentarer
Postat av: erika

äntligen en uppdatering! :P det verkar ju riktigt skönt "i den småländska byggden"! själv så ska jag till eksjö på fredag och stannar till söndag :) du åker hem på söndag eller? tyckte jag hörde något om att du skulle hoppa in och jobba på måndag.. då är det realisation som ska prismärkas, super kul! iallafall, vi ses snart :) kram!

2009-06-03 @ 22:12:56
URL: http://erikanorberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0