Måndag=)

  Fasiken vad arg jag blev på Claes inatt. Hade sovit i kanske 2 timmar när en helt vild Claes sätter igång och tar tag i min arm och lyfter upp den och skakar. Sen sätter han sig upp och försöker lyfta upp mig. Jag blev ju livrädd och trodde det brann eller nåt. Men det var bara Claes som gick i sömnen. Fan va sur jag va, skrek till åt honom och frågade vad fan han höll på med. Då sluddrade han något om att jag måste vara försiktig. Grr.. Sen tog det kanske en timme för mig att somna om, två timmar senare väckte Phoebe mig genom att ta ett jätteskutt på min mage. Sen gick det inte somna om så jag gick ut till soffan och tittade på nyhetsmorgon tills Claes vaknade. Sen gjorde jag mig iordning för att dra till jobbet. Jag gick en sväng på staden innan jag började jobba och köpte lite saker till syrran som jag ska åka till imorgon. Lite gottigheter mm!

  Det gick jättebra att jobba idag tycker jag. Det går skit bra för oss nu. Hade massa stora projekt idag och vi blev nästan färdiga. Men bara nästan. Imorgon blir dom nog klara! =)

  Igår kväll fick jag ett litet ryck. Ni vet ju att jag inte mådde så bra ett tag där, det är fortfarande inte särskilt bra i min mage, så jag kom på att jag skulle köra en detox på mig själv. Jag beställde lite prylar från någon hemsida som hade detoxsaker så jag ska köra en rening av kroppen i 15 dagar. Det värsta är att man inte får dricka kaffe och äta godis men det ska nog gå bra. Får se om jag mår bättre sen för då kanske man kan göra en sån här rening av kroppen en gång i halvåret. Mer fick man inte göra stod det. För min mage är ju alltid kass. Det svåra är också vad man ska äta under tiden. Man var tvungen att skippa en massa saker. Men det skriver jag mer om när det börjar närma sig. Ska inte börja förens efter midsommar är tanken=). Här är 10 orsaker till att göra en detox:

1. Viktminskning
Du kommer med all sannolikhet att gå ned i vikt. Det är vanligt att man går ner i vikt under en detoxkur. (Jag gör det verkligen inte för att gå ner i vikt utan gör detta endast för att må bra i magen så tro inget annat)
 
2. Mer energi
När du blir av med mycket slaggprodukter och gifter och ger din kropp semester ett tag så märks detta på din energi. Efter ca 5-6 dagar är det vanligt att man upplever att man "flyger fram" och är piggare hela dagen.
 
3. Lugn mage
Även om du upplever att du inte har problem med din mage så kommer du att märka skillnad. Magen kommer att vara i bra balans och fungera bättre än förut. (Jag har stora problem med min mage så jag hoppas just på att denna punkten ska ge resultat)
 
4. Immunförsvaret
I början kan kroppen reagera och du kan få ont på olika ställen, men dessa obehagligheter försvinner. Efter en detox med framför allt massor med C-vitaminer bidrar det till att stärka kroppens försvar.
 
5. Bättre sömn
Många upplever att de sover bättre och att kroppen är mer avkopplad och i balans. Den största anledningen är att du undviker alkohol och kaffe.
 
6. Balans
Detta är svårt att förklara för du måste uppleva det själv. På något svårförklarligt sätt infinner sig en harmoni och en balans i kroppen efter att du har gjort en detox, och det är värt en hel del!
 
7. Vackrare hud
Huden glänser och blir vackrare, kommer att kännas mjukare, lenare, slätare och mera smidig.
 
8. Glansigt hår
Du kommer att märka stor skillnad i ditt hårs kvalitet. Efter några veckor märks resultatet - glansigt hår med mer liv!
 
9. Mindre celluliter
När du blir av med slaggprodukter och fett minskar du också risken att få celluliter och många upplever att de minskar.
 
10. Ett hälsosammare liv
En kost rik på vitaminer, mineraler, antioxidanter och bra fetter stärker alla organ i kroppen. Om du dessutom fortsätter minimera ditt intag av gifter som alkohol, kaffe, huvudvärkstabletter, salt och tillsatser så är chansen stor att du känner ökat välmående och ett hälsosammare liv.

Berättar mer när jag börjar med min kur så får vi se hur det funkar! =)

Nu kom Claes hem, han har varit och tittat på Junior EM här i Halmstad. Vilket håll i gång det var på stan nu innan det började. Det är kul att jobba där allt händer! Massa Finnar och Tyskar som varit och handlat idag. Kul kul!

Hörs snart igen!! Kram kram


Kommentarer
Postat av: Julia

Ohh , detta vill jag höra om hur det går . Har funderat på sånt där också , ska ju tyligen vara riktigt bra för kroppen.=) Rapporter förväntas nu . ;) Kram kram

2009-06-15 @ 22:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0