Idag har jag storhandlat!

Tjoflöjt!

   Idag ställde jag klockan på 10.00 och snoozade för länge. Jag hade nämligen tänkt att laga mat och käka innan jag skulle gå till jobbet kl 13. Jag gick till slut upp och käkade en macka, sen började jag med maten och sminkade mig i en riktigt rask takt. Lagade Biff alabama och det tar faktiskt sin stund. Sen gick jag till jobbet och jobbade helt enkelt.

   Efter jobbet gick jag hem och åt rester och sen åkte jag och handlade. Fasiken vad nyttig min matvagn såg ut. Så bra mat har jag nog aldrig handlat. Tänkte jag handlar idag för imorgon är det midsommar och då har jag inte tid på hela dagen och sen är det lördag och då var tanken att jag skulle börja. Det ska bli spännande det här, fast jag är lite rädd att jag kommer tröttna och inte orka. Men klarar jag dom första 3 dagarna så tror jag att det kommer kännas bättre sen. Får se helt enkelt! Här är saker som jag bör och inte bör äta under mina 2 veckor i detox.


Saker som jag ska äta

Ananas                  Oliver 
Apelsin                  Palsternacka
Aprikos                  Papaya 
Aubergine             Passionsfrukt 
Avokado                Paprika 
Banan                   Persilja
Blåbär                   Plommon 
Broccoli                Pumpa
Brysselkål           Päron                    
Citron                   Rödbeta
Fänkål                  Rödkål 
Granatäpple        Sallad, alla sorter
Grapefrukt           Savoykål
Groddar               Squash
Gurka                   Selleri
Hallon                  Sockerärtor
Havtorn                Sparris
Ingefära               Spenat
Jordgubbar         Svartrot
Kiwi                      Tomat
Kokosnöt            Vattenkrasse
Kålrot                   Vindruvor
Körsbär               Vitkål
Lök                       Vitlök
Mango                 Äpple
Melon                  Ärtor
Morot                   Örter, Alla sorter


Saker som jag inte bör äta och dricka (kyckling får jag äta kokt)

Alkohol                    Smör
Kaffe                        Viltkött
Salt                          Lammkött
Tobak                     Kyckling
Mejeriprodukter    Fisk
Vete                        Skaldjur
Nötkött                   Ägg
Fläskkött               Havre
Råg                        Dinkel
Korn                       Socker

  Jag kommer inte att hålla jättehårt på allt känns det som. Salt måste jag faktiskt ha en del. Annars blir all mat riktigt äcklig. Kyckling får man äta kokt. Men inte varje dag. Säger bara det, vad fan har jag gett mig in på. Hehe, får se hur länge jag klarar det. Men jag säger bara så här. Mår jag bättre efter jag har gått igenom det här så är det verkligen värt det så jag får kämpa mig igenom dom här 2 veckorna så gott det går. I min bok jag fått finns det massa goda fruktsmothies som jag ser fram emot i alla fall. En annan sak som är svår att bli av med är kaffe. Kommer ha sån huvudvärk. Jag ska dricka mycket te och sånt. Man får inte ta några huvudvärkstabletter heller. Jaja, får se hur det här går helt enkelt. Kommer uppdatera dagligen om vad jag äter och hur jag mår. Just nu är jag mätt och god efter en omgång pankakor som Claes stekte till. Pankakor och glass är grejor det. hehe, måste ju passa på nu innan jag drar igång=)

Nu ska jag se på Blomstertid! Hörs imorgon och glad midsommar på er alla=)

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0