Hemma i Halmstad igen!

 Tjoho.. nu kommer uppdateringarna lite tätare kanske. Jag har nämligen återvänt till Halmstad och vår soffa där datorn alltid finns tillgänglig. Resan hem gick bra och Phoebe sov hela vägen hem. Hon är så söt! Skönt att vara hemma igen men jag har haft en himla bra vecka hemma i Vetis.

  I fredags började jag dagen med att vakna. Tidigt då med. Mor och jag gav oss av till staden för att leta efter nåt fint att ha på mig Adams student. Jag hade som vanligt bara packat dumma saker. Jag tänkte att det skulle vara fint väder hela veckan så jag hade bara fått med mig klänningar och kortbyxor. Inga tjocka tröjor precis. Jag lyckades hitta en fin top efter mycket om och men. Efter det åkte vi hem och käkade lite, sen åkte jag till Becko och vi styrde kosan mot Eksjö och Julia. Där fikade vi gott och snackade massor. Så himla roligt när man träffas att det inte känns som att man varit ifrån varandra nånting. Det bara flyter på som vanligt. Kunde nog stannat där hela kvällen men jag skulle hem och grilla hemma hos Claes mor. Och äntligen fick jag träffa min prins igen. Oj vad jag hade saknat honom, och Phoebe med då förstås. Blev många pussar och kramar när vi sågs. Vi käkade och sen drog vi till Jannice och vidare mot bowlingen i Vetlanda. Där spelade vi ett tag, jag sög som fan. Sen drog vi till hotellet en sväng. Claes och jag åkte hem rätt tidigt eftersom det hade varit en lång dag!

  På lördagen ställde jag klockan och gick upp och duchade. Sen fixade vi oss och åkte hem till Claes mor och fixade iordning för Adams hemkomst och utspringning på studenten. Sen åkte mot Eksjö och välkomnade honom ut in The real life. Det var inte så fint väder, men det regnade inte i alla fall så det var ju skönt. Sen åkte vi vidare hem till Claes och käkade smörgåstårta och jordgubbstårta och umgicks. Vi åkte sedan vidare in till stan där jag plockade upp Sophie och så åkte vi vidare till Claes kompis Anders där vi tittade på fotboll och drack öl innan vi fortsatte till hotellet. Hade verkligen kanonkul i lördags. Roligt när det är roligt att gå ut i Vetlanda. Man träffar ju så mycket folk man känner där.


  Idag har vi bara tatt det lugnt. Blev så sur på mig själv i morse när jag trodde jag tappat mitt körkort. Var nämligen inte längesen jag skaffade ett nytt så det var riktigt surt. Som tur var hittade Sophie det i deras bil, det hade bara ramlat ur fickan så det gjorde min dag. Vi åkte till Claes pappa och satt och snackade lite. Sen fick Claes sin efterlängtade kebabtallrik på Vägkrogen. Grattis!! hehe.  Vi åkte därefter ut till Claes mor igen och kollade på tennisen. (jag sov, men lite såg jag). Efter det åkte vi hem till mig och käkade söndagsstek. Mums vad gott det var!

  Nu är jag trött. Kom på att vi kanske inte hade tagit det så lugnt idag. Väldigt mycket åkande hit och dit. Men det är så när man är hemma. Man ska hinna träffa alla och vara överallt samtidigt. Men det är självvalt. Jag vill ju träffa alla när jag är hemma och jag har verkligen haft en kanonvecka nu. Har känts som en liten minisemester. Mor och far har varit kanon och jag har fått god mat och haft gott sälskap hela veckan. Nu ska jag lägga mig och krama om Claes en stund innan sängen väntar. Det är skönt att vara hemma igen!!

Hörs imån!!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0