Vilken underbar helg!

  Det kan man verkligen säga! Vilken fantastisk helg det har varit. Det hela började med att vi åkte hem från Halmstad i torsdags. Vi åkte ut till Claes mamma med Phoebe och jag har nog aldrig sett henne så lycklig som hon var när hon fick springa där fritt i solskenet. Hon sprang så mycket att hon flåsade som en hund efteråt (film kommer så småningom). Sedan åkte vi in till stan och Claes fick äta sin kebabtallrik på vägkrogen som han längtat så efter. Sen åkte vi en sväng till hans pappa och kollade på den otroligt söta hunden Molle som är ett nytillskott till deras familj. Så himla söt. Sen åkte vi tillbaka till Claes mor och vidare därefter till Korsberga där vi grillade och åt underbart god mat i solskenet. Sen åkte vi därifrån och vidare till min sommarstuga och gick och la oss. 
 
  Fredagen började kl 08.00 då Claes och jag gick upp och tog oss ett morgondopp. Sedan var det frukost och packning som gällde inför vår kanotfärd som bar av kl 10.00. Vi kom iväg sent som vanligt och fick köra räserfart till Ädelfors där Sophie och dom som vi hyrde kanoterna av väntade. Sedan for vi iväg längs med Emån. Det var en helt underbar dag med solsken till en början och vi stannade redan efter 10 minuter för att ta vår första fikapaus. Sen stannade vi och badade efter en liten stund när vi hittade en brygga. Det var så strömt där vi badade att man kunde simma hur mycket som helst utan att röra sig ur fläcken. Sedan fortsatte vi en ganska bra bit tills vi kom fram till en rastplats. Där tog vi ett långt stopp och åt lunch och badade länge. Där hade vi åkt kanske 2/3 av vår 1,3 mil långa färd på Emån. När vi skulle börja paddla igen märkte vi att solen inte tittade fram lika ofta som den gjort tidigare och vi började höra lite muller långt borta i fjärran. Efter några minuter var det helt grått över oss och vi hamnade i ett oväder som jag aldrig tidigare varit med om. Det regnade så kraftigt att det kändes som att regnet rev en på armarna när man paddlade. Temperaturen skönk med 10 grader och åskan kom bara närmre och närmre. Vi kunde inte ta upp kanoterna någonstans utan det var bara till att paddla och paddla tills vi kom i mål. Det var en nära döden upplevelse som hette duga. Nu i efterhand kan man skratta åt det men när jag såg blixtarna runt omkring mig var det riktigt riktigt läskigt. Men det var en upplevelse som hette duga. 
  När vi kom iland i Kvillsfors sprang vi till Sophies föräldrar där dom väntade med torra handdukar. Det kändes som man kom till himlen. På kvällen sen grillade vi i torpet och pratade igenom den händelserika dagen. Alla var helt slut och det blev sängen ganska tidigt. 

  På lördagen åkte vi in till stan en sväng och åkte till Claes pappa där vi åt gott. Efter maten skulle vi spela minigolf i Forngården. Det var en superidé tyckte vi för solen sken och det var härligt väder. När vi kom fram till forngården och hade hämtat ut våra klubbor kände vi några regndroppar och sedan bröt helvetet lös. Jäklar vad det regnade. Vi tog skydd vid skolmuseét en stund men efter ett tag gav vi oss ut i regnet och spelade minigolf. Vi gav upp vid 13:e hålet när det bara pissade regn och vi alla var helt dyblöta. Då åkte vi hem och åt jordgubbar med grädde istället.
  Sen åkte vi tillbaka till torpet där det nalkades grill och fest=). Vi åt lite korv och gick därefter upp till Savbrants stuga där det var sång och musik för hela slanten. Det kändes som på gamla dar och det var verkligen en kväll att minnas.

  Idag vaknade vi och tog oss ett dopp. Sen var det slappo för hels slanten. Vi tog en liten tur i kanoten på sjön och sen åkte vi in till stan där jag träffade Becko och drack lite kaffe och snackade massa skit. Dom hade fått det så himla fint i sin lägenhet. Kanon kanon! Alltid kul att träffas.

   Nu sitter jag här i soffan och det regnar ute. Regnet har följt efter oss denna helgen. När vi åkte hem fick vi köra 70 på motorvägen för att det regnade så kraftigt att man inte såg någonting. När vi kom hem slog värmen i lägenheten som en vägg mot oss i dörren. Shit shit shit. Vi ska hem nästa helg med så man får stå ut denna veckan. 

  Klippet på mig och Hanna har kommit upp på Ntv nu! Jag gjorde visst bort mig mer än vad jag trodde. Fick med ett "SORRY SORRY" innan jag sa R.I.P Michael Jackson så att det låter som jag har dödat honom. Fan fan fan! Heheh. men det bjuder jag på! Lägger upp länk till sidan sen när klippet kommit ut på Webb tvn.

Här är lite bilder från den underbara helgen=)!

     
     
     
     
     
     
     
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0